مجله برنج

راهنمای خرید برنج ایرانی

برنج ایرانی

امروزه برنج ها دارای تنوع بسیاری هستند. به همین علت برنج ها دارای کیفیت های بسیاری می باشند. در این بخش به بررسی روش های شناسایی برنج مرغوب و باکیفیت ایرانی می پردازیم. برنج های ایرانی جزو محبوب ترین برنج های جهان به حساب می آیند. بنابراین این نوع برنج ها دارای کیفیت و عطر بسیاری هستند. بسیاری از افراد برنج ایرانی را از برنج خارجی به راحتی نمی توانند تشخیص دهند. آشنایی با ویژگی های برنج ایرانی سبب می شود تا شما عزیزان به راحتی بتوانید این نوع برنج را از برنج خارجی تشخیص دهید و در نهایت به خرید آن بپردازید.

راهنمای تشخیص برنج ایرانی

با چند ترفند ساده و آسان به راحتی می توانید برنج مرغوب و با کیفیت ایرانی را از سایر برنج های موجود در بازار تشخیص دهید. با استفاده از این روش ها به آسانی می توانید به خرید برنج های ایرانی بپردازید. در ادامه به معرفی روش های تشخیص برنج مرغوب و باکیفیت ایرانی خواهیم پرداخت.

عطر و بوی برنج ایرانی

برنج ایرانی نسبت به سایر نوع های برنج از عطر و بوی بیشتری برخوردار می باشد. به همین علت برنج ایرانی با عطر و بوی بسیاری که دارد در بین مردم شناخته می شود. برنج های ایرانی با هیچ نوع برنجی قابل مقایسه نمی باشند. برنج های ایرانی را  تنها با بو کردن، می توانید از سایر نوع های برنج مانند برنج های پاکستانی و هندی تشخیص دهید.

پخت برنج

یکی از روش های شناسایی برنج ایرانی با کیفیت نحوه پخت آن است. برنج های ایرانی در زمان پخت به خوبی قد می کشند. علاوه بر برنج های ایرانی، برنج های خارجی نیز در زمان پخت قد می کشند. البته قد کشیدن برنج های ایرانی در زمان پخت نسبت به برنج های خارجی بیشتر می باشد. پخت برنج روش دقیقی برای شناسایی برنج ایرانی نیست. از طریق روش های دیگر می توانید به شناسایی برنج با کیفیت و مرغوب ایرانی بپردازید.

ظاهر برنج

یکی دیگر از روش های شناسایی برنج ایرانی مرغوب و با کیفیت، ظاهر برنج است. ساده ترین روش جهت شناسایی برنج ایرانی، بررسی ظاهر آن است. برنج هایی که دارای کیفیت پایینی هستند، ترک هایی را در دانه آنها می توانید مشاهده کنید. به همین علت این گونه برنج ها به راحتی خورد و شکسته می شوند. برنج هایی که دارای کیفیت بالایی هستند، به راحتی شکسته نمی شوند و بر روی دانه های آنها هیچ گونه ترکی را نمی توانید مشاهده کنید.

راهنمای خرید برنج ایرانی ما

برنج کشت اول و کشت دوم

برنج ایرانی در دو نوع کشت اول و کشت دوم وجود دارد. این دو نوع برنج در زمان های متفاوتی کاشته می شوند. برنج ‌کشت اول در فروردین ماه کاشته و در اواخر مرداد ماه برداشت می شود. برنج کشت دوم بعد از برداشت کشت اول، کاشته می شود. برداشت این نوع برنج در فصل پاییز صورت می گیرد. میزان آبیاری برنج کشت دوم نسبت به برنج کشت اول، بیشتر است. زیرا این نوع برنج در فصل پاییز برداشت و بخش عمده آبیاری آن توسط بارش باران انجام می شود. به همین علت برنج کشت دوم از کیفیت بالاتری نسبت به کشت اول برخوردار می باشد. برای کاشت برنج کشت دوم، از سموم کمتری استفاده می کنند. به همین علت این نوع برنج از قیمت بالاتری نسبت به سایر نوع های برنج‌ برخوردار می باشد.

یکدست بودن برنج

یکی از روش های شناسایی برنج مرغوب و با کیفیت ایرانی، یکدست بودن آن است. برنج های مرغوب ایرانی کاملا یکدست هستند و در کیسه های آن نمی توانید برنج از نوع دیگری را مشاهده کنید.

خشک بودن برنج

برنج های با کیفیت کاملا خشک هستند. در صورتی که برنج دارای رطوبت باشد، از کیفیت خوبی برخوردار نیست. برنج های ایرانی که مرغوب و باکیفیت هستند، کاملا خشک می باشند و هیچ گونه رطوبتی را در آنها نمی توانید مشاهده کنید. در صورتی که برنج دارای رطوبت باشد به مرور زمان شپشک می زند. شپشک زدن برنج سبب کاهش کیفیت برنج می شود.

رنگ برنج ایرانی

یکی از روش هایی شناسایی برنج ایرانی ، بررسی رنگ آن می باشد. برنج های مرغوب ایرانی دارای رنگ نیمه شفاف هستند. برنج های خارجی و همچنین برنج های ایرانی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، دارای بافت کدر هستند. تنها با مشاهده برنج می توانید به کدر و شفاف بودن آن پی ببرید.

انواع برنج های مرغوب ایرانی

برنج ایرانی دارای انواع بسیاری است. برخی از برنج های ایرانی از کیفیت بالاتری نسبت به سایر نوع های آن برخوردار هستند. برنج طارم، برنج طارم محلی، برنج هاشمی ممتاز، برنج دم سیاه، برنج فجر، برنج شیرودی، برنج صدری، برنج گرده، برنج ندا و غیره نمونه هایی از برنج مرغوب و باکیفیت ایرانی به حساب می آیند. جهت خرید انواع برنج های ایرانی مرغوب و با کیفیت می ‌توانید به سایت برنج بازار مراجعه فرمایید. برنج بازار یکی از معتبرترین سایت های موجود در زمینه فروش برنج به حساب می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *