مجله برنج

تفاوت برنج طارم و هاشمی

برنج طارم و هاشمی

از پر مصرف ترین مواد غذایی در بین ایرانیان می توان به برنج که نوعی غلات است، اشاره کرد. برنج از محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان برخوردار می باشد. برنج ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و به کشور های مختلفی آن را صادر می کنند. از محبوب ترین برنج های ایرانی می توان به برنج طارم و هاشمی اشاره کرد. این نوع برنج ها به علت کیفیت بالایی که دارند، نسبت به سایر نوع های برنج از قیمت بیشتری، برخوردار می باشند. در ادامه به بررسی تفاوت هایی که بین برنج طارم و هاشمی وجود دارد، می پردازیم.

تفاوت برنج طارم و هاشمی از لحاظ عطر و بو 

برنج طارم و هاشمی در دو نوع معطر و معمولی در بازار وجود دارند. از ویژگی های ظاهری برنج طارم می توان به رنگ سفید و دانه های کشیده و بلند آن اشاره کرد. به همین علت این نوع برنج برای استفاده در مهمانی ها و مراسم ها گزینه مناسبی محسوب می شود. برنج طارم عطری بعد از پخت، از عطر و بوی بسیاری برخوردار می باشد. عطر بسیار برنج طارم نشان دهنده، کیفیت بالای آن است. برای شناسایی برنج عطری طارم می توانید مقداری از برنج را بر روی کف دست خود بریزید و بو کنید. اگر برنج مدنظر شما عزیزان، از نوع عطری باشد با انجام این روش، بوی خوبی را استشمام خواهید کرد. برنج طارم و هاشمی از لحاظ عطر و بو تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. زیرا این برنج ها در شمال کشور کاشته می شوند و از عطر و بوی بسیاری برخوردار می باشند.  با این حال معطر شدن برنج به عوامل بسیاری وابسته است.

کیفیت برنج طارم و هاشمی

در این بخش به بررسی تفاوت های برنج طارم و هاشمی از لحاظ کیفیت می پردازیم.

همانطور که گفته شد، برنج طارم و هاشمی از باکیفیت ترین برنج های ایرانی به حساب می آیند. ساقه های برنج هاشمی نازک می باشد. امکان نفوذ و رشد آفات مانند کرم ساقه خوار به درون این ساقه ها وجود ندارد. به همین علت در زمان تولید برنج هاشمی از هیچ نوع سمی استفاده نمی شود. برنج هاشمی به عنوان برنج ارگانیک در بین مردم شناخته می شود. برنج هاشمی انواع بسیاری دارد. دودی، عطردار، قهوه ای و آستانه از انواع برنج هاشمی به حساب می آیند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

بررسی کیفیت برنج طارم

برنج طارم مانند برنج هاشمی دارای کیفیت بالایی می باشد. برنج طارم بعد از پخت نسبت به برنج هاشمی سفت تر و خشک تر می باشد. در اکثر مراسم ها و مهمانی ها از برنج طارم به علت ظاهر بهتری که دارد، استفاده می کنند. دانه های برنج هاشمی نسبت به دانه های برنج طارم نرم تر و چرب تر می باشد. به همین علت امکان چسبیدن دانه های این برنج بعد از پخت، وجود دارد. اگر به دنبال خرید برنج ارگانیک، فاقد سم پاشی های مختلف و همچنین فاقد آفات هستید، برنج هاشمی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال برنج برای مجالس، و مهمانی ها می گردید، می توانید اقدام به خرید برنج طارم کنید.

تفاوت برنج هاشمی و طارم از لحاظ پخت

در این بخش به بررسی تفاوت هایی که میان برنج طارم و هاشمی از لحاظ پخت وجود دارد می پردازیم.

پخت برنج هاشمی

برنج هاشمی در دو نوع گرم و سرد قابل خریداری می باشد. نحوه پخت برنج هاشمی گرم با نوع سرد آن متفاوت است. بنابراین قبل از پخت برنج هاشمی، باید نوع آن را شناسایی کنید. امکان شفته شدن این برنج بعد از پخت وجود دارد. به همین علت باید از مهارت بسیاری برخوردار باشید تا از شفته شدن برنج شما عزیزان جلوگیری شود.

پخت برنج طارم

برنج طارم و هاشمی از لحاظ پخت دارای تفاوت هایی هستند. برنج طارم دارای انواع بسیاری است. نحوه پخت هر یک از نوع های برنج طارم متفاوت است. به همین علت شناسایی نوع برنجی که خریداری کرده اید، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

طعم برنج طارم و هاشمی بعد از پخت بسیار عالی می باشد. کشت دوم برنج هاشمی و طارم نسبت به کشت اول آن دارای عطر و طعم بهتری است. به همین علت خرید برنج کشت دوم هاشمی و طارم به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

تفاوت برنج طارم و هاشمی از لحاظ قیمت

همانطور که گفته شد برنج طارم در دو نوع عطری و معمولی در بازار به فروش می رسند که نوع عطری آنها از قیمت بیشتری برخوردار می باشند. برنج طارم از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با برنج هاشمی ندارد. هر چه کیفیت برنج طارم و هاشمی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. جهت خرید برنج هاشمی و طارم می توانید به سایت برنج بازار که از معتبرترین سایت ها در زمینه فروش برنج می باشد، مراجعه کنید.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص تفاوت های برنج طارم و هاشمی به دست آورده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *