سبک زندگی

پنج برنج برتر در جهان

برنج برتر

برنج از مهم ترین مواد غذایی در سفره ایرانیان به حساب می آید. برنج دارای انواع بسیاری است. تمام نوع های برنج بر اساس اندازه دانه در چهار دسته تقسیم بندی می شوند. دانه بلند، دانه متوسط، دانه کوتاه و دانه شکسته از انواع برنج ها بر اساس اندازه دانه هستند. در ادامه به بررسی انواع برنج ها و معرفی 5 برنج برتر در دنیا می پردازیم.

تقسیم بندی برنج

همانطور که گفته شد یکی از معیار های تقسیم بندی برنج، اندازه دانه های آن می باشد.

برنج دانه بلند: طول دانه در این نوع برنج ها حدود چهار برابر ضخامت آن می باشد. برنج های دانه بلند از طرفداران بیشتری نسبت به سایر نوع های برنج برخوردار هستند. برنج های دانه بلند بعد از پخت به یکدیگر نمی چسبند و در زمان سرو دارای ظاهر خوبی هستند.

برنج دانه متوسط: نام دیگر برنج دانه متوسط، برنج معمولی می باشد. طول دانه های این نوع برنج دو برابر ضخامت آن است. از ویژگی های برنج معمولی می توان به مرطوب و ترد بودن آن اشاره کرد. این نوع برنج ها به دلیل ترد بودن، برای هضم بهتر باید کمی بیشتر جویده شوند.

برنج دانه کوتاه: برنج دانه کوتاه یکی دیگر از نوع های برنج محسوب می شود. بعد از پخت این نوع برنج، دانه های آن به یکدیگر می چسبند.

معرفی 5 برنج برتر در دنیا

در این بخش به معرفی 5 برنج برتر در دنیا می پردازیم. این برنج ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند و دارای طرفداران بسیاری از سراسر جهان هستند. همچنین این نوع برنج ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند، به سراسر دنیا صادر می شوند.

برنج باسماتی برنج برتر در دنیا

برنج باسماتی به عنوان برنج برتر در دنیا شناخته می شود. این نوع برنج در کشور های هندوستان و پاکستان کاشته می شود. این برنج به علت عطر و بوی خوبی که دارد با عنوان باسماتی شناخته می شود. زیرا باسماتی واژه ای هندی به معنای خوشبو بودن می باشد. زمانی که این نوع برنج کهنه شود، عطر و بوی آن نیز بیشتر می شود. برای افزایش عطر و بوی برنج باسماتی، بعد از برداشت، به مدت یکسال آن را در انبار نگهداری و سپس روانه بازار می کنند. برنج باسماتی جزو برنج های دانه بلند به حساب می آید. دانه های این نوع برنج بعد از پخت حدود دو برابر می شود. بعد از پخت برنج باسماتی، دانه های آن به یکدیگر نمی چسبند. به همین علت در رستوران ها و هتل ها از این نوع برنج استفاده می کنند.

برنج سیاه

برنج سیاه جزو 5 برنج برتر در کل جهان به حساب می آید. برنج امپراطور و برنج ممنوعه از دیگر نام های برنج سیاه به حساب می آید. در زمان های گذشته امپراطورهای چین فقط از برنج سیاه به علت خواص و فواید منحصر به فردی که دارد، استفاده می کردند. میزان آنتوسیانین در این برنج بسیار زیاد است. به همین علت این برنج به رنگ سیاه رشد می کند. آنتوسیانین نوعی آنتی اکسیدان است که در برخی میوه ها و صیفی جات مانند بلوبری، بادمجان و ذرت بنفش وجود دارد. این نوع برنج دارای مواد مغذی بسیاری است. به همین علت نسبت به سایر نوع های برنج از ارزش غذایی بالاتری برخوردار می باشد. در آشپزخانه های آسیایی از برنج سیاه استفاده های بسیاری می شود.

برنج برتر

برنج ماتا برنج برتر در دنیا

برنج ماتا به عنوان برنج برتر در بین مردم شناخته می شود. نام دیگر این برنج، رزمیتا می باشد. برنج ماتا در کشور هندوستان کاشته می شود. به عبارت دیگر کشور اصلی تولید کننده برنج ماتا، هندوستان می باشد. اندازه دانه های این برنج متوسط می باشد و در دسته برنج های معمولی قرار می گیرد. رنگ دانه های برنج ماتا، قرمز می باشد. لایه خارجی برنج ماتا سرشار از مواد مغذی است. به همین علت این برنج از ارزش غذایی بسیاری برخوردار می باشد. عطر و بوی این برنج شبیه به بوی خاک است. برنج ماتا را با انواع غذا می‌توانید سرو کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

برنج سفید

از پرطرفدار ترین برنج ها در جهان می توان برنج سفید را نام برد. به همین علت برنج سفید جزو 5 برنج برتر دنیا به حساب می آید. این برنج بعد از برداشت، آسیاب می شود و در این مرحله سبوس خود را از دست می دهد. برنج سفید به علت از دست دادن سبوس خود، از مواد مغذی کمتری برخوردار می باشد. کاشت این نوع برنج در سراسر دنیا انجام می شود. برنج ایرانی نوعی برنج سفید است که دارای طرفداران بسیاری است. این برنج از عطر و بوی بسیاری برخوردار می باشد. علاوه بر عطر و بوی زیاد، این نوع برنج دارای طعم خوبی نیز است. برنج ایرانی از نوع سفید به سراسر دنیا صادر می شود.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای در لیست 5 برنج برتر دنیا قرار دارد. برنج قهوه ای جزو معروف ترین و پرکاربردترین برنج ها به حساب می آید. برنج قهوه ای بر خلاف برنج سفید دارای سبوس است. به همین علت از مواد مغذی بیشتری برخوردار می باشد. برنج قهوه ای در دو نوع دانه کوتاه و دانه بلند در بازار به فروش می رسد. برنج قهوه ای به علت سبوس و آرد مغذی که دارد، بعد از پخت باید کمی بیشتر جویده شود. زیرا این نوع برنج بعد از پخت، نسبت به برنج سفید ترد تر می باشد.

برنج برتر

برنج بازار یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه فروش برنج به حساب می آید. در این سایت انواع برنج ایرانی و خارجی موجود می باشد. امید است اطلاعات مفیدی در خصوص معرفی 5 برنج برتر دنیا به دست آورده باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *