مجله برنج

کاربرد قرص برنج چیست؟

قرص برنج

قرص برنج چیست؟

برخلاف تصور دسته ای از مردم، قرص برنج از برنج ساخته نشده است. نام دیگر قرص برنج آلومینیوم فسفید می باشد. برای جلوگیری از نفوذ حشرات به انواع و غلات و همچنین از بین بردن این حشرات از قرص برنج استفاده می کنند. به عبارت دیگر دفع آفات و نگهداری طولانی مدت از انواع غلات مانند برنج، از مهم ترین کاربرد های این قرص محسوب می شوند. برای از بین بردن هر نوع آفاتی که در انباری ها وجود دارد، می توانید از این قرص استفاده کنید.

ترکیبات این نوع برنج

از ترکیبات اصلی قرص برنج می توان به آلومینیوم فسفید اشاره کرد. همانطور که گفته شد نام دیگر این قرص، آلومینیوم فسفید می باشد. مصرف این قرص توسط انسان و یا هر موجود زنده دیگری، باعث بروز عوارض بسیار خطرناکی و در نهایت مرگ سریع می شود. همچنین بوییدن این قرص بسیار خطرناک است. این قرص به دلیل داشتن آلومینیوم فسفید در ترکیبات خود، گاز سمی به نام فسفین از خود آزاد می کند. بوییدن این گاز توسط انسان و یا هر موجود زنده دیگری، باعث جلوگیری از فعالیت سلول های حیاتی بدن می شود. در نهایت با از کار افتادن فعالیت سلول ها، بافت های بدن نابود خواهند شد. نوع گیاهی این قرص نیز موجود است که در ترکیبات آن آلومینیوم فسفید وجود ندارد. بنابراین مصرف آن توسط انسان دارای خطرات و عوارض کمتری است.

نوع گیاهی قرص برنج از ترکیباتی مانند نشاسته، تالک، کلرور سدیم و عصاره سیر ساخته شده است. در صورتی نوع گیاهی قرص برنج توسط انسان خورده شود، علائم مسمومیت در دستگاه گوارش آن قابل مشاهده خواهد بود.

کاربرد های قرص برنج

نحوه استفاده از قرص برنج بسیار مهم است. زیرا اگر این قرص با روش صحیح و اصولی استفاد شود، هیچ گونه تاثیری بر روی غلات نداشته و تنها منجر به نابودی حشرات خواهد شد. این نوع قرص دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است. کاربرد آسان، کارایی بالا، قیمت مناسب از مهم ترین ویژگی های این قرص است. ویژگی های نام برده شده، سبب محبوبیت آن در بین کشاورزان شده است. با استفاده از این سم می توانید آفات محصولات خود را از بین ببرید و از سلامت محصولات خود اطمینان پیدا کنید. علاوه بر ویژگی های نام برده شده، می توان به خاصیت ضدعفونی کنندگی آن نیز اشاره کرد. این سم در شکل های مختلفی مانند گرانول، قرص، پودر، حب و همچنین در رنگ های متعددی مانند زرد تیره، خاکستری و سبز مایل به خاکستری قابل خریداری است. این نوع سم بیشتر به صورت قرص و رنگ خاکستری در بازار به فروش می رسد.

نحوه مصرف برنج تازه خریداری شده

قرص آلومینیوم فسفید در صورتی که در مجاورت هوا قرار گیرد، گاز فسفین از خود آزاد می کند. در صورتی که این گاز از قرص برنج خارج شود، قدرت خود را از دست خواهد داد و تنها آلومینیوم هیدروکسید که غیر سمی است، باقی خواهد ماند. بنابراین قبل از مصرف برنجی که خریداری کرده اید، بهتر است به مدت چند ساعت آن را در هوای آزاد قرار دهید، تا اگر سمی درون کیسه برنج وجود دارد، از بین برود.

  قرص برنج

خریداری قرص برنج

همانطور که گفته شد از قرص برنج به منظور از بین بردن حشرات موجود در غلات مانند شپشک برنج استفاده می شود. فروش این قرص در کشور غیر قانونی می باشد. همچنین هیچ گونه مجوزی جهت توزیع و پخش آن وجود ندارد. برخی افراد سودجو به دلیل فروش غیر قانونی که این قرص دارد، قرص های تقلبی وارد بازار می کنند و به دست خریداران می دهند. علاوه بر قرص روش های دیگری جهت از بین بردن حشرات غلات نیز وجود دارد. به شما عزیزان پیشنهاد می شود که از روش های دیگری جهت از بین بردن حشرات غلات استفاده کنید.

معرفی برنج هایی که نیاز به قرص برنج ندارند

یکی از اصلی ترین معضلات کشاورزان در خصوص کشت انواع غلات مانند برنج، وجود آفات می باشد. وجود آفات سبب از بین رفتن محصول و همچنین آسیب رساندن به آن می شود. در این بخش به معرفی برنج هایی که فاقد شپشک و هیچ گونه آفاتی هستند می پردازیم. در زمان خرید برنج می توانید برنج های پرمحصول را انتخاب کنید. پرمحصول بودن برنجی وابسته به میزان برداشت آن در هر متر مربع از شالیزار است. از مهم ترین ویژگی های این نوع برنج ها می توان به مقاوم بودن آنها در برابر آفات اشاره کرد. این نوع برنج ها به سختی شپشک می زنند. به همین علت از هیچ گونه سمی مانند قرص برنج در زمان کشت آنها استفاده نشده است.

از برنج های پرمحصول می توان به برنج فجر، برنج ندا، برنج شیرودی و غیره اشاره کرد. این نوع برنج ها علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. جهت خرید انواع برنج ایرانی و خارجی می توانید به سایت برنج بازار مراجعه کنید که جزو معتبر ترین سایت ها در زمینه فروش برنج می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *